מאז ומתמיד, הצלילים שימשו לא רק להנאה אלא גם לריפוי. ביוון העתיקה האמינו שניתן להשפיע על אופיו של אדם באמצעות השמעת צלילים בצירופים שונים, בעמים שונים ריפאו באמצעות צלילי פעמונים (גונגים), שירה וכדומה, וקול השופר מהווה גם הוא כלי חשוב לריפוי. התדר הקולי המועבר לאדם באמצעות השופר מסייע למרכזים האנרגטיים להיפתח ולהזרים שפע רב יותר של אנרגיה, ובנוסף לכך בעת התקיעה מכוון התוקע כוונות המורכבות מאותיות, כך שהתקיעה בשופר משלבת בין הצליל והאות.
ניתן להתחבר לצלילים בעת התבוננות קולית. התבוננות כזו מסייעת לפתיחת חסימות אנרגטיות משום שרובד הרוח (המגשר בין הנשמה והנפש) הוא משתתף פעיל בהתבוננות, וגם בשל העובדה כי כל צליל קשור לרובד אחר. חיבור בין הרבדים, באמצעות צלילים בחמשת הניקודים, מביא לזרימת אנרגיה בכל חלקי הנר"ן.
בעת ביצוע הצלילים, חשוב להרגיש אותם ולהיות מודעים לרובד בו הם קשורים:
א? - הצליל המחזק את רובד היחידה - מורגש כמו הילה מעל הראש. את הצליל מוציאים מלמעלה, מחלקו העליון של הראש.
א? - הצליל המחזק את רובד החיה - מורגש כקול המקיף את הגוף כולו.
א? - הצליל המחזק את רובד הנשמה - מורגש בתוך הראש, כמו הד.
א? - הצליל המחזק את רובד הרוח - מורגש בלב, בריאות ובחזה.
א? - הצליל המחזק את רובד הנפש - מורגש כצליל עמוק, חודר כלפי מטה.
כמו בכל תחום, גם כאן קיימת הבחנה בין אור ישר (שפע הזורם מלמעלה למטה) ואור חוזר (שפע הזורם מלמטה למעלה). לכן, חשוב להגות את הצלילים באור ישר ובאור חוזר. למשל, אם נעשה התבוננות קולית המשלבת את שם הוי"ה עם אותיות האלפבית על-פי חמשת הצלילים, במסלול אור ישר האות הראשונה תהיה י' ונחבר אותה עם כל שאר האותיות (א' עד ת') בכל הניקודים, ובמסלול אור חוזר האות הראשונה תהיה אות האלפבית ולאחריה אות שם הוי"ה בכל הניקודים:
אור ישר: י?א?, י?א?, י?א?, י?א?, י?א?
אור חוזר: א?י?, א?י?, א?י?, א?י?, א?י?
אותיות האלפבית נהגות בחמישה אופנים: באמצעות השפתיים, השיניים, הלשון, החיך והגרון (מחוץ כלפי פנים), וכל אופן הגייה מתאים לאחד מרבדי הנר"ן, מהרובד הגשמי ביותר אל הרוחני ביותר.
אותיות שפתיות: ב, ו, מ, פ - נפש
אותיות שיניות: ז, ס, צ, ר, ש - רוח
אותיות לשוניות: ד, ט, ל, נ, ת - נשמה
אותיות חיכיות: ג, י, כ, ק - חיה
אותיות גרוניות: א, ה, ח, ע - יחידה
כל קבוצת אותיות מתעלת לאדם סוג שפע שונה, וניתן להשתמש באותיות אלה לטיפול מורכב ברבדי הנר"ן שכן כל רובד מהנר"ן נחלק לנר"ן פנימי באמצעות הספירות: נפש דנפש (ספירות יסוד ומלכות), רוח דנפש (ספירת הוד), נשמה דנפש (ספירת נצח) וכן הלאה. בהתאם לכך, ניתן לשלב בין שתי קבוצות אותיות כדי לתעל שפע לספירה מסוימת. לדוגמה, בעת טיפול בספירת ההוד (רוח דנפש) ניתן לשלב אותיות רוח (זסצר"ש) ואותיות נפש (בומ"פ) ובאמצעות פעולה זו יוצרים מיזוג בין שתי האנרגיות.
בנוסף לכך, ניתן לשלב את צלילי הרבדים עם האותיות: אותיות הרוח (זסצר"ש) והצליל א?, אותיות הנפש (בומ"פ) והצליל א? וכן הלאה. לחילופין, ניתן למזג כל אות מרובד הנפש עם אות מרובד הרוח בניקודים המתאימים: ב??ז?, ב??ס?, ב??ש?, ב??ר?, ב??צ? וכן הלאה עם יתר האותיות.
ניתן לצרף אותיות וצלילים בדרכים רבות כאשר כל צירוף ממשיך שפע לאיברים ולספירות שונות, וכבר אמר ר' נחמן מברסלב: "כל רועה יש לו ניגון מיוחד לפי העשבים והמקום שהוא רועה שם" (ליקוטי מוהר"ן, ס"ג).
ניתן להתחבר לצלילים בעת התבוננות קולית. התבוננות כזו מסייעת לפתיחת חסימות אנרגטיות משום שרובד הרוח (המגשר בין הנשמה והנפש) הוא משתתף פעיל בהתבוננות, וגם בשל העובדה כי כל צליל קשור לרובד אחר. חיבור בין הרבדים, באמצעות צלילים בחמשת הניקודים, מביא לזרימת אנרגיה בכל חלקי הנר"ן.
בעת ביצוע הצלילים, חשוב להרגיש אותם ולהיות מודעים לרובד בו הם קשורים:
א? - הצליל המחזק את רובד היחידה - מורגש כמו הילה מעל הראש. את הצליל מוציאים מלמעלה, מחלקו העליון של הראש.
א? - הצליל המחזק את רובד החיה - מורגש כקול המקיף את הגוף כולו.
א? - הצליל המחזק את רובד הנשמה - מורגש בתוך הראש, כמו הד.
א? - הצליל המחזק את רובד הרוח - מורגש בלב, בריאות ובחזה.
א? - הצליל המחזק את רובד הנפש - מורגש כצליל עמוק, חודר כלפי מטה.
כמו בכל תחום, גם כאן קיימת הבחנה בין אור ישר (שפע הזורם מלמעלה למטה) ואור חוזר (שפע הזורם מלמטה למעלה). לכן, חשוב להגות את הצלילים באור ישר ובאור חוזר. למשל, אם נעשה התבוננות קולית המשלבת את שם הוי"ה עם אותיות האלפבית על-פי חמשת הצלילים, במסלול אור ישר האות הראשונה תהיה י' ונחבר אותה עם כל שאר האותיות (א' עד ת') בכל הניקודים, ובמסלול אור חוזר האות הראשונה תהיה אות האלפבית ולאחריה אות שם הוי"ה בכל הניקודים:
אור ישר: י?א?, י?א?, י?א?, י?א?, י?א?
אור חוזר: א?י?, א?י?, א?י?, א?י?, א?י?
אותיות האלפבית נהגות בחמישה אופנים: באמצעות השפתיים, השיניים, הלשון, החיך והגרון (מחוץ כלפי פנים), וכל אופן הגייה מתאים לאחד מרבדי הנר"ן, מהרובד הגשמי ביותר אל הרוחני ביותר.
אותיות שפתיות: ב, ו, מ, פ - נפש
אותיות שיניות: ז, ס, צ, ר, ש - רוח
אותיות לשוניות: ד, ט, ל, נ, ת - נשמה
אותיות חיכיות: ג, י, כ, ק - חיה
אותיות גרוניות: א, ה, ח, ע - יחידה
כל קבוצת אותיות מתעלת לאדם סוג שפע שונה, וניתן להשתמש באותיות אלה לטיפול מורכב ברבדי הנר"ן שכן כל רובד מהנר"ן נחלק לנר"ן פנימי באמצעות הספירות: נפש דנפש (ספירות יסוד ומלכות), רוח דנפש (ספירת הוד), נשמה דנפש (ספירת נצח) וכן הלאה. בהתאם לכך, ניתן לשלב בין שתי קבוצות אותיות כדי לתעל שפע לספירה מסוימת. לדוגמה, בעת טיפול בספירת ההוד (רוח דנפש) ניתן לשלב אותיות רוח (זסצר"ש) ואותיות נפש (בומ"פ) ובאמצעות פעולה זו יוצרים מיזוג בין שתי האנרגיות.
בנוסף לכך, ניתן לשלב את צלילי הרבדים עם האותיות: אותיות הרוח (זסצר"ש) והצליל א?, אותיות הנפש (בומ"פ) והצליל א? וכן הלאה. לחילופין, ניתן למזג כל אות מרובד הנפש עם אות מרובד הרוח בניקודים המתאימים: ב??ז?, ב??ס?, ב??ש?, ב??ר?, ב??צ? וכן הלאה עם יתר האותיות.
ניתן לצרף אותיות וצלילים בדרכים רבות כאשר כל צירוף ממשיך שפע לאיברים ולספירות שונות, וכבר אמר ר' נחמן מברסלב: "כל רועה יש לו ניגון מיוחד לפי העשבים והמקום שהוא רועה שם" (ליקוטי מוהר"ן, ס"ג).
הרב אליהו עזרד ורעייתו יהודית הקימו את מכללת אחלמה בשנת 1990, במטרה ללמד ידע רוחני ורפואי המבוסס על חכמת הקבלה.
רוב השיטות ההוליסטיות לריפוי קיימות מזה שנים רבות במקורות יהודיים: שיטות כמו הילינג קבלי, ריפוי באמצעות סמלים קבליים, ריפוי בצבעים ובצלילים, ראיית הילות, דמיון מודרך, ריפוי מדיטטיבי, ריפוי על-ידי שחזור גלגולים ועוד. בנוסף לכל אלה, פיתח הרב עזרד שיאצו קבלי וטאי-צ'י קבלי.
רוב השיטות ההוליסטיות לריפוי קיימות מזה שנים רבות במקורות יהודיים: שיטות כמו הילינג קבלי, ריפוי באמצעות סמלים קבליים, ריפוי בצבעים ובצלילים, ראיית הילות, דמיון מודרך, ריפוי מדיטטיבי, ריפוי על-ידי שחזור גלגולים ועוד. בנוסף לכל אלה, פיתח הרב עזרד שיאצו קבלי וטאי-צ'י קבלי.